Träning och område

Fantastiskt område för hundaktivitet

Vårt område är som en smörgåsbord av träningsmöjligheter, komplett med en röd klubbstuga. Här finns en generöst tilltagen inhägnad aktivitetshage där du kan släppa lös din atlet. Det finns utrymme för alla sorters träningsaktiviteter. Om du känner för en paus, varför inte ta en fika och diskutera hundträning, senaste träningstipsen eller eller ett avsnittet av ’Solsidan’? Scrolla ner till botten av sidan för att hitta en översiktskarta över området, komplett med beskrivningar som är lika informativa som de är underhållande

1. Gånsviksvägen och mitt emot ligger Härnösands Hästsportarena.

2. Vår parkeringsplats och där du ställer din bil, när det är varmt självklart med nosen mot solen och fönster och baklucka öppen.

3. Här är vår aktivitetshage (det är färre träd där nu än när eniro flygfotograferade). Den består av ett stort inhägnat område där det är möjligt att släppa lös din hund. Den är öppen för allmänheten och det finns inte krav på medlemskap för att använda den. Den är inte tänkt att vara hundrastgård utan en plats för lek och träning utan att riskera eventuella olyckor. Rasta din hund innan leken och händer en olycka plockar du givetvis upp efter din hund.

4. Agilityplanen

5. Nedre lydnadsplanen och också träningsplan för IGP (det är därför det finns skärmar utställda på planen)

6. Övre lydnadsplanen där det också tränas Rallylydnad

7. Vår fina klubbstuga med kök, utbildningslokal och fikaplats. Det finns också toaletter och dusch i byggnaden.

8. Grusplanen

9. Här finns vår mentalbana, den ska flyttas men ännu så länge är den belägen i skogspartiet mellan övre och nedre lydnadsplanen.

Pilarna anger starter och riktning för fina promenadstigar som leder ut i skogen och området omgärdas av ett fint motionsspår